Nasi Putih (Basmathi), Dalca, Sambal dan Ayam Goreng; Time:11.30 am - 1.30 pm, Setiap Hari Bekerja; Mulai:11/7/2011
Telah kembali mulai 17/10/2011 dan akan menemui anda di kebanyakan bandar utama.

Wednesday, August 10, 2011

Bonus Raya...

There is nothing so sure about this life other than we will be gone one day. So... we better busy doing something that we will be remembered and it better be a good one...! And giving a bonus is considered a good one.

Kita tak buat pun org kata, ini kan pulak yang sahih kita buat...

Kerana itu saya telah mulakan program charity lunch. Ia akan bersambung selepas bulan puasa nanti... Kalau biasa lunch RM 5.00 kini cuma RM 2.50 sahaja. Kalau suami isteri mengambil kesempatan ini, boleh la jimat RM 5.00 sehari, kalau seminggu jadi RM 25 dan sebulan jadi RM 100. Kalau saya dapat kembangkan program ini keseluruh negara dan ada 1 juta org dapat menikmatinya, maka sebenarnya saya telah menjimatkan duit rakyat sebanyak RM 50 juta. Dan pada masa yang sama saya telah menyumbang kepada rakyat sebanyak RM 50 juta juga. Tak perlu tunggu jadi wakil rakyat atau jutawan untuk menyumbang berjuta2 sebenarnya...!

Semua pun dah pandai, susah kalau nak cakap atau buat apa pun... Yang senangnya, kita buat saja apa yg patut. Kalau nak cari redha manusia jadi begini lah... Carilah redha Allah, semua pun settle...!

.

4 comments:

  1. kalau saya nak buat pinjaman ni, apa yang perlu saya lakukan ye?

    ReplyDelete
  2. wakil setiap negeri ke?berapa lama pula proses loan ni?

    ReplyDelete
  3. Please check here... http://kerjaya-muslim.blogspot.com/2011/01/bantuan-pinjaman-kewangan.html

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.