Nasi Putih (Basmathi), Dalca, Sambal dan Ayam Goreng; Time:11.30 am - 1.30 pm, Setiap Hari Bekerja; Mulai:11/7/2011
Telah kembali mulai 17/10/2011 dan akan menemui anda di kebanyakan bandar utama.

Wednesday, January 12, 2011

Bantuan Pinjaman Kewangan...

Bantuan Pinjaman Kewangan
RM 1,000.00 dan RM 10,000.00
Tanpa Faedah!

Tempoh Bayaran Balik - 40 Bulan
RM 1,000.00 - RM 25.00 sebulan,
RM 10,000.00 - RM 250.00 sebulan.

Terma & Syarat:

1. Berumur 18 tahun ke atas,

2. Sumbangan Tabung Bantuan Hemodialisis PAKKP; RM 100 untuk Bantuan Pinjaman Kewangan PAKKP RM 1,000 atau RM 1,000 untuk Bantuan Pinjaman Kewangan PAKKP RM 10,000, dan

3. Memperkenalkan 4 orang lain yang juga memerlukan Bantuan Pinjaman Kewangan PAKKP.

Atau,

1. Berumur 18 tahun ke atas,

2. Sumbangan Tabung Bantuan Hemodialisis PAKKP; RM 100 untuk Bantuan Pinjaman Kewangan PAKKP RM 1,000 atau RM 1,000 untuk Bantuan Pinjaman Kewangan PAKKP RM 10,000, dan

3. Membantu PAKKP mendapatkan sumbangan minima; RM 2,000 untuk Bantuan Pinjaman Kewangan PAKKP RM 1,000 atau RM 20,000 untuk Bantuan Pinjaman Kewangan PAKKP RM 10,000

Bentuk Sumbangan:

1. Tunai

2. Cek, Bankers Cheque, Bank Draft, Money Order, Wang Pos atau lain-lain bentuk bayaran atas nama "PERTUBUHAN AMAL KITA KINTA PERAK"

Kelulusan:

7 hari dari tarikh Terma & Syarat dipenuhi dan diterima di pejabat PAKKP.

Pertubuhan Amal Kita Kinta Perak (0604-01-PRK)
No. 11A Lorong Dewangsa 2, 31000 Batu Gajah, Perak.
Tel: 05-3633252, 05-3633251, Tel/Fax: 05-3633253, 016-6941251

Download Here (Muat Turun Borang Di Sini).


























62 comments:

  1. apakah untungnya bagi yg membveri pinjaman ini???

    ReplyDelete
  2. Matlamat pertubuhan bukanlah keuntungan...

    ReplyDelete
  3. salam, boleh saya tanya sedikit, bayaran sumbangan rm100 utk loan rm1k tu boleh di tolak terus dr loan tak?

    ReplyDelete
  4. tidak, dan perkara yang sedemikian tidak menepati matlamat Pertubuhan Amal Kita Kinta Perak... TQ

    ReplyDelete
  5. pinjaman ni terbuka untuk gov atau swasta?....byaran blk pinjaman dibuat mcm mana?

    ReplyDelete
  6. En. Muhamad, please check with our nearest wakil as listed. TQ

    ReplyDelete
  7. CMNE KALO DE YG XLEH NK BYR LIK PNJAMAN NI....

    ReplyDelete
  8. sila hubungi wakil terdekat... TQ

    ReplyDelete
  9. FAQ

    1. Pertubuhan Amal Kita Kinta Perak ini sebenarnya mengutip derma untuk membantu menyediakan kemudahan dan memberi bantuan

    kepada pesakit-pesakit buah pinggang bagi mendapatkan rawatan hemodialisis.

    2. Sekarang ni, orang ramai, kalau nak derma RM 10 pun susah. Soalannya, "Apa yang saya dapat?".

    3. Jadi kita buat program Bantuan Pinjaman Kewangan ini untuk menggalakkan orang ramai menderma.

    4. Bila seseorang itu menderma, dan mengajak orang lain menderma juga, apabila cukup syarat, pertubuhan akan beri orang itu pakai dulu sebahagian dari kutipan derma tersebut.

    5. Bayaran balik pinjaman ialah 40 bulan. Derma RM 100 boleh pinjam RM 1,000 bila cukup syarat.

    6. Bila dapat pinjam RM 1,000, Derma pula RM 1,000 tu, boleh pinjam RM 10,000 bila cukup syarat.

    7. Dengan kata lain, derma yg dikutip itu sebenarnya dua kali digunakan, satu - bagi orang pinjam tanpa faedah, dua - bantu pesakit buah pinggang dapatkan rawatan hemodialisis.

    8. Untuk maklumat lanjut, sila hubungi wakil terdekat.

    ReplyDelete
  10. Petikan UNDANG-­UNDANG BAGI PERTUBUHAN AMAL KITA KINTA PERAK (0604-01-PRK)

    FASAL 4: TUJUAN/MATLAMAT

    1. Menjalankan kerja-kerja amal
    2. Menyediakan kemudahan dan memberi bantuan kepada pesakit-pesakit buah pinggang bagi mendapatkan rawatan hemodialisis.
    3. Mendapatkan sumbangan awam untuk tujuan (1) dan (2)

    FASAL 6: SUMBER KEWANGAN
    ...
    7. Menerima sumbangan awam untuk tujuan seperti yang dinyatakan di dalam FASAL 4.

    ReplyDelete
  11. boleh berikan sumber rujukan derma kepada pusat hemodialisis tersebut?
    1) nama dan alamat penuh serta no telefon
    2) surat/resit dll

    terima kasih atas kerjasama

    ReplyDelete
  12. Saya kagum dgn idea derma & pinjam ini. Semoga matlamat tercapai.

    ReplyDelete
  13. Program ini masih di peringkat awal, derma yang diperolehi pun masih tidak seberapa. Insay-Allah, dengan sokongan semua pihak, kita bakal dapat mengadakan pusat hemodialisis percuma dan satu sistem bantuan pinjaman kewangan yang benar2 bebas riba. Untuk makluman, semua alamat dan nombor telefon dan maklumat yang dipaparkan di blog ini adalah benar dan bukan rekaan... terima kasih.

    ReplyDelete
  14. Please check the whole concept... http://kerjaya-muslim.blogspot.com/2011/03/alhamdulillah.html

    ReplyDelete
  15. saya betul2 memerlukan bantuan,saya asl melaka,kad bank kat ceti kerana memerlukan duit untuk berniaga,sekarang ceti memegang kad saya,tlglah,keta rosak,motor nak kena tarik,xder orang boleh membantu,tolonglah sesangat,ni no saya,0193730068......

    ReplyDelete
  16. Salam
    Saya seorang pelajar politeknik semester akhir. saya mengalami sedikit kegawatan ekonomi pada tahun ini sehinggakan wang pinjaman saya perlu di gunakan untuk menampung kekurangan pada semester lepas.
    Saya amat berharap bantuan ini kerana saya seorang anak yatim yang kematian ayah, ibu saya seorang suri rumah yang hanya bergantung pada pencen ayah yang tak seberapa.adik-adik saya masih ramai yang belajar dan memerlukan wang. Saya cuma ingin mengharungi enam bulan ini sahaja untuk tamatkan perbelajaran saya dan mencari pekerjaan. Saya ingin membuat sedikit pinjaman tetapi saya hanyalah seorang pelajar.boleh ker? Tolonglah bantu saya

    ReplyDelete
  17. Sila hubungi wakil terdekat atau terus hubungi saya - 016 6941251 TQ

    ReplyDelete
  18. salam..hanya ada dua nilai je ke?nak 5k tak leh ke?

    ReplyDelete
  19. Yes, only 2. At first, we started with RM 10,000 but the donation is RM 1,000. That is why we started RM 1,000 so the donation is RM 100. So everybody can start with RM 100, then get the RM 1,000 loan. Donate back the RM 1,000 then get RM 10,000 loan.

    ReplyDelete
  20. salam..area klang/shah alam ada ke?

    ReplyDelete
  21. Insya-Allah, boleh juga hubungi En. Olex - 019-377 3553

    ReplyDelete
  22. kalau saya hanya ada seorang untuk buat pinjaman cmner?saya dan seoang jer kawan....boleh x?

    ReplyDelete
  23. Salam,

    Anda bleh trus berhubung dgn En. Olex 019-3773553.

    Fisabilillah!
    wslm///

    ReplyDelete
  24. area seremban ada x? sy berminat nak wat loan

    ReplyDelete
  25. sabah ada ke?? aku suka tapi masi tak faham konsep nii..

    ReplyDelete
  26. Please call me, i'll call u back... 016-6941251. TQ

    ReplyDelete
  27. menarik...tp tkt gak xdpt byr blik...

    ReplyDelete
  28. bende ni smp bile?

    ReplyDelete
  29. salam.
    sy ada 1 persoalan, mcmana jika sy tidak dapat mencari 4 orang tu? adakah bantuan pinjaman saya takkan lulus?

    ReplyDelete
  30. as.kum klu x dpt cri 4 org blh juga ke wet pinjaman nie?sey btl2 nk nie

    ReplyDelete
  31. camne nak apply benda ni

    ReplyDelete
  32. saya area klntan
    cmner nk tau dgn lbih lnjut ni

    ReplyDelete
  33. semua pun kena ikut syarat, kalau tak nak ikut syarat, boleh lah pinjam dgn bank atau pun mana2 tempat lain yang boleh pinjam. untuk maklumat lanjut, boleh lah telefon pejabat atau telefon mana2 wakil...

    ReplyDelete
  34. salam , just want to ask , how we can trust that if this is not a spam? coz afraid now has a lot of spam, when we paid straightly rm100 then everything gone even a piece of paper?

    ReplyDelete
  35. Assalammualaikum,

    Perlu ke 4 org tu mencari lagi 4 org yg lain ? Klu mereka gagal mendapatkan lagi 4 org, adakah pinjaman x diluluskan ?

    ReplyDelete
  36. kat sarawak layak x utk memohon?

    ReplyDelete
  37. ASSALAMUALAIKUM...BILA DH CUKUP SYARAT2 NYA..BAPE LAMA KH PROSES KELULUSAN TU..?

    ReplyDelete
  38. ASSALAMULAIKUM.
    SAYA INGIN BERTANYA, MACAM JIKA SAYA INGIN PINJAM RM10 RIBU DAN MENJADI AGEN PAKKP INI?

    ReplyDelete
  39. Sila hubungi En. Olex - 019-377 3553

    ReplyDelete
  40. assalamualaikum...macam mane sy nk buat pinjaman permulaan perniagaan???dlm rm10k...no sy 0134184567..klang,.khairul..

    ReplyDelete
  41. assalamualaikum..saya teringin nak tahu dari mane sumber duit pinjaman nie diambil..

    ReplyDelete
  42. assalamualaikum...nak tahu kalau saya di melaka..adakah saya layak untuk memohon? dan berapa lama prosesnya?

    ReplyDelete
  43. sy ade soalan...klu kite bawa 4 orang untuk buat pinjaman ini...tapi tiba2 mereka ada masalah untuk membayar balik pinjaman itu....soalannya.. adakah orang yang menaja itu akan bertanggung jawab atau pihak pertubuhan sendiri akan mengambil tindakan?...

    ReplyDelete
  44. Dosa sendiri tanggung... kenapa perlu org lain tanggung... bila tak boleh bayar... pinjam lah lagi... :) please call us fo more info. TQ

    ReplyDelete
  45. saya berminat..please kol saya...nk pinkam rm10k....saya duk area terengganu..013-9208510

    ReplyDelete
  46. lau dr sarawak plk blh k?....sy btul2 ingnkn pnjmn tu....

    ReplyDelete
  47. saya mendengar cerita dari kawan .....bila nak wat pinjaman ni kerna mencari sekurang2nya 20 org bru pinjam tu lulus ye ke....

    ReplyDelete
  48. Salam..sy suke dgn format pinjaman ni..Sy tau kalau apply utk 10k dpt 9k saje..Tp masalahnye,x blh ke batalkan syarat yg kena cari 4 org tu? Mgkn lebih byk dpt derma kalau buat mcm sistem downline..tp tujuan asal utk "menderma" kan?Sy rasa elok batalkan saje syarat tu.Xperlu cari 4 org saje pn,sy rase akan ramai yg turut serta.

    ReplyDelete
  49. Siapa kata apply RM10k dapat RM9k? Ajaran sesat ni. Kenapa nak kena batalkan syarat? Sebenarnya siapa yang buat syarat? Kalau nak pinjam kat Bank, Bank bagi syarat... kenapa kita boleh ikut syarat bank dan tak mempertikaikannya? Disini anda pandai-pandai nak suruh batalkan syarat?

    ReplyDelete
  50. kepada encik zolkifli yang membalas komen orang yang tny psl persatuan nie...nape nk perlu emosi?saudara berkenaan cuma bagi usul...cadangan..klu xboleh terima sila ckp dgn penuh tatasusila..bila kita nk marah2 nie org susah nak percaya kat kita..betul x?
    (tarikh komen Oktober 12, 2011, 10:52pm)

    ReplyDelete
  51. Nama pun tak sebut, cerita apa dgn soal kepercayaan, tgk macam en. zol tu, ada sebut nama kan... hu hu hu... tengok cermin kan dah nampak muka sendiri... kwang... kwang kwang...

    ReplyDelete
  52. slm..nk tnye..klu pnjam 10k...dan tolak truz 1k dri pnjaman itu boleh x?

    ReplyDelete
  53. sistem memang okey.syarat x berat kalau nak memberi sumbangan rm 100.00,tapi kalau nak bawa 4 orang lagi yg tu yang berat.zaman skrg susah sikit orang nak percaya kat sesiapa.

    ReplyDelete
  54. Saya dah dapat lebih daripada 4 peminjam tetapi sayang masih belum terima panggilan dari pertubuhan ini. Syarat dah ikut tapi duit masih belum dapat. Nak pinjam bank pun dah tak boleh.

    ReplyDelete
  55. salam,
    di Melaka siapa ajen terdekat boleh dihubungi ?

    Jika ada sesiapa sahabat di Melaka yang
    berminat bolehlah email indai_biz@yahoo.com
    boleh kita kumpul 4 sahabat untuk buat pinjaman :)
    yalah kan bergabung lebih baik dari berseorangan......

    ReplyDelete
  56. Alhamdulillah, saya sgt berbangga dengan pakej pinjaman yang tuan anjurkan... pelaburan dunia/akhirat sgt menarik... Semoga lebih ramai lg bangsa kita bangkit dengan similar approach. Congrats!!

    ReplyDelete
  57. Boleh dapatkan kepastian dari Bank Negara?... Jika ya bahagian mana dan siapa patut kita cakap?

    ReplyDelete
  58. saya cri 4 org utk menyumbang, yg 4 tadi cri 4 lagi, yg 4 tu pula cari 4 lagi..begitulah seterusnya...apa yg berlaku jika yg 4 tadi xdpt cari 4 org lagi?sedngkan dia memerlukan pinjaman tersebut?...xke anaiya namanya tu kpd org yg xdpt cari yg lain...(*mana perginya niat utk menyumbang, niat untuk dpt pinjaman lebih utama dari niat utk menyumbang/sedekah)- tanya ustaz yg muktabar sikit...

    ReplyDelete
  59. Saya kira Anonymous ini masih tidak faham konsep dan kita ini adalah pertubuhan dan bukan bank, baitul-mal atau lain institusi kewangan. Pertubuhan ini hanya memberi pinjam kepada mereka yang membantu pertubuhan mengutip derma. Jika tidak mahu membantu pertubuhan mengutip derma... Maka pergilah ke tempat lain yang lebih sesuai. Tak perlu mempertikaikan kami yang sudah membantu ramai pun. Kalau ada yang tak faham atau tidak puas hati, bolehlah terus telefon saya, tak perlu berkias-kias dan tuduh itu ini sebelum mendapat kefahaman sepenunhnya. Kalau tak jumpa nombor telefon... Ini nombor telefon saya... 016-6941251. Terima Kasih.

    ReplyDelete
  60. Atau boleh juga rujuk di sini dahulu... http://kerjaya-muslim.blogspot.com/2012/08/interest-free-loan-refresh.html

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.