Nasi Putih (Basmathi), Dalca, Sambal dan Ayam Goreng; Time:11.30 am - 1.30 pm, Setiap Hari Bekerja; Mulai:11/7/2011
Telah kembali mulai 17/10/2011 dan akan menemui anda di kebanyakan bandar utama.

Saturday, July 21, 2012

Charity Lunch Ramadhan...

Zailan Aziz: Assalam.. utk bulan ramadhan ni, apa status "Charity Lunch"? Ditukar kpd "Buka Puasa Charity" ke?
  
Saya: ...
  
Program "Charity Lunch" akan diteruskan sepanjang Ramadhan dengan nama yang sama, cuma pengedarannya adalah untuk berbuka puasa selapas jam 5.30 pm... Boleh menderma di tempat yang sama... Dan kita masih guna poster yang sama juga... Will update the photos from time to time... TQ for your support, Allah jugalah yang akan membalas budi baik kalian... Insya-Allah. Boleh donate di link yang sama. http://kerjaya-muslim.blogspot.com/2011/10/charity-lunch-kembali.html
  
Zailan Aziz: "btw, bagaimana dgn respon org ramai terhadap charity lunch ni? sold out ke? kalau responnya bagus, akan dikembangkan ke luar dari bt gajah? spt ke lembah klang dan bandar2 besar yg lain?"
  
Saya: ...
  
1. Mmg pada asalnya program ini di mulakan di Foyer Menara PERKIM di Kuala Lumpur pada bulan March 2011, dan saya kira, ketika itu, lebih ramai orang yang kita boleh bantu jika kita mulakan di sana...
  
2. Saya telah mendapatkan kelulusan dari pihak bangunan dan bandaraya ketika itu...
  
3. Dan saya telah mengeluarkan modal sendiri untuk memulakan program itu disana...
  
4. Pada hari pertama pun kita sudah mengedarkan lebih 50 pack...
  
5. Malangnya ada sedikit kurang faham dikalangan pihak pengurusan dan PERKIM Kebangsaan tidak meluluskan budget untuk meneruskan program itu di sana... Kerana itu saya bawa program itu ke Masjid Muhibuddin di Ipoh... Tempat saya sendiri, jadi lebih mudah utk saya buat pemantauan...
  
6. Ramai menjangkakan program ini merugikan kerana tiada keuntungan dan akan berhenti bila saya penat... Hu hu hu.
  
7. Maklumlah, kos penyediaan adalah sekurang2nya RM 3.80 dan dijual pada harga RM 2.50. Dimana untungnya kata mereka... :(
  
8. Alhamdulillah... Hari ini, Program ini sudah menjangkau usia setahun. Kalau kanak2, sudah pandai berjalan atau sekurang2nya berjalan jatuh... dan terus berjalan...
  
9. Pihak PERKIM Kebangsaan sudah mula bertanya, bila nak mula di Kuala Lumpur... Saya kata, tunggu lepas raya puasa lah... :)
  
10. Sebelum ini, ada juga orang yang bertanya... Kalau tak ada orang menderma, macam mana...?
  
11. Saya kata... saya derma lah sendiri... :) dan sebenarnya itulah yang berlaku.
  
12. Saya berharap... sempena Bulan Ramadhan ini akan ramai lah yang mula menderma dan akan terus istiqomah bersedekah sepajang tahun lalu kita boleh kembangkan program ini keseluruh negara terutamanya di bandar2 besar... Insya-Allah.
 
Derma online untuk "Charity Lunch" di sini...
 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.