Nasi Putih (Basmathi), Dalca, Sambal dan Ayam Goreng; Time:11.30 am - 1.30 pm, Setiap Hari Bekerja; Mulai:11/7/2011
Telah kembali mulai 17/10/2011 dan akan menemui anda di kebanyakan bandar utama.

Monday, July 11, 2011

Charity Lunch...

1. "Alhamdulillah... Charity Lunch at masjid Muhibbudin Shah next to the hospital Ipoh started today. Every working days, only RM 2.50 per pax. Hopefully this program will help many, insya-Allah."

2. Matlamat asas program ini adalah mengadakan lunch pada setiap hari bekerja dengan harga serendah RM 2.50. Sekiranya suami isteri yang bekerja mengambil kesempatan ini, mereka boleh berjimat sekurang-kurangnya RM 5.00 setiap hari. Dalam sebulan, mereka boleh berjimat sekurang-sekurangnya RM 100.00 dan boleh digunakan untuk perkara lain. Insya-Allah.

3. Sekiranya program ini dapat berkembang sehingga membantu 10,000 keluarga di setiap kota misalnya di Pulau Pinang, Kuala Lumpur dan Johor Bharu... Maka akan ada 30,000 x RM 100 = RM 3 juta extra yg boleh digunakan untuk tujuan lain setiap bulan dan ini pastinya akan membantu dlm pertumbuhan ekonomi di negara yang kita cintai ini.

4. Dan sekiranya ada 1 juta yg dapat kita bantu, bermakna akan ada RM 100 juta setiap bulan yang boleh digunakan untuk tujuan yang lain. Mark the number "100 juta". And bear in mind, 1 juta hanyalah 4% dari jumlah populasi di Malaysia. Jumlah ini sebenarnya adalah golongan yang berpendapatan kurang dari "everage". Dan mereka ini sebenarnya memerlukan segala bantuan yang boleh mereka dapat untuk memastikan kemandirian.

5. "I already did my homework. Just like when we were in school. This is just the least that we can do. Better than just talking about something that we wish we can do... With a big but and blaming others for what they r not or cannot do or even 'tidak tercapai dek akal mereka...!'"


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.