Nasi Putih (Basmathi), Dalca, Sambal dan Ayam Goreng; Time:11.30 am - 1.30 pm, Setiap Hari Bekerja; Mulai:11/7/2011
Telah kembali mulai 17/10/2011 dan akan menemui anda di kebanyakan bandar utama.

Friday, September 24, 2010

Work To Work It Out...

We need to go back to basic and start it here in our own soil. The basics are, hypermarket - the daily basic needs, building and housing - a place to work and stay, car and motorcycle sales - the ride that we need, daycare centre for children and the elder - a better place for our loved one and a place for a better investment.

Only and only if we can provide all the basic needs ourselves, we will save tons and our economy will stand tall. We have all the choice all the time but most of the time we choose to wait and see.

Waiting for things to happen is actually a waste of time. The time passed will never come back. The glory of the past also won’t do any good for us today. We need to work to work it out - well said by Michael BublĂ© in his song “Haven’t Met You Yet”.

Having our own hypermarket can actually get us cheaper supplies of our daily needs. To build and finance our own buildings and houses can save us a sum of money. Buying cars and motorcycles from our own dealers will minimize the cost of transport. Having our own day care centers for children and community centers for the elderly will minimize our daily commotions, so that we will become more productive. And if all these were our own, all the benefits and profits will actually be ours.

How can we own all these? When we are a KOPERASI, we can actually work to work it out! http://ko-kita.blogspot.com/

"Kita perlu berbalik kepada perkara-perkara asas dan bermula di tanah air kita sendiri. Perkara-perkara asas tersebut adalah hypermarket - tempat untuk mendapatkan keperluan harian, bangunan dan perumahan - tempat untuk bekerja dan tempat tinggal, jualan kereta dan motosikal - pengangkutan yang kita perlukan, pusat jagaan harian kanak-kanak dan orang-orang tua - tempat yang lebih baik untuk mereka yang kita sayangi dan sebuah tempat yang lebih baik untuk kita melabur.

Jika dan hanya jika kita boleh menyediakan perkara-perkara asas tersebut sendiri, banyak yang boleh kita jimat dan ekonomi kita tidak akan tergugat. Kita sentiasa mempunyai banyak pilihan, namun setiap kali kita lebih bersikap tunggu dan lihat.

Menunggu untuk sesuatu perkara itu berlaku adalah sebenarnya membuang masa. Waktu yang berlalu tidak pernah kembali. Kegemilangan masa lalu tidak ada gunanya hari ini. Kita perlu berusaha untuk berjaya - disebut dengan baik oleh Michael BublĂ© dalam lagunya “Haven’t Met You Yet”.

Memiliki hypermarket kita sendiri sebenarnya membolehkan kita mendapat bekalan keperluan harian pada harga yang lebih murah. Membina dan membiayai bangunan dan rumah kita sendiri membantu kita berjimat. Membeli kereta dan motosikal dari wakil penjual kita sendiri bakal meminimakan perbelanjaan kos pengangkutan. Mempunyai pusat jagaan harian kanak-kanak dan orang-orang tua akan pasti mengurangkan kekalutan harian kita, dan akan menjadikan kita lebih produktif. Dan sekiranya semua ini milik kita sendiri, semua faedah dan keuntungan adalah sebenarnya milik kita juga.

Bagaimana kita boleh memiliki semua ini? Apabila kita sebuah KOPERASI, kita sebenarnya berusaha untuk kejayaan tersebut! http://ko-kita.blogspot.com/"

1 comment:

  1. Kurang kefahaman dan sikap fanatik terhadap sesuatu sistem itulah yang menyebabkan kegawatan. Oleh itu, perlu ada pemerhatian dari luar untuk membolehkan kita melihat sesuatu itu dari sudut yang pelbagai. Dengan pemerhatian dan pemahaman ya...ng jelas, penerimaan sesuatu konsep yang baru itu sudah pasti akan menjadi lebih mudah.

    Perkara yang pokok adalah, fahamkan dulu, baru kita boleh membina yang lebih baik. Bukan mencari kesalahan atau kelemahan kerana itu pasti boleh merosakkan kalau pun tidak membunuh...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.